Home / כללי / לעיתים קיים צורך להכין צוואות מורכבות

לעיתים קיים צורך להכין צוואות מורכבות

קיימות סוגים רבים של צוואות, ביניהם צוואות נוטריוניות, צוואות רגילות, צוואות הדדיות וגם צוואות מורכבות. לכל סוג צוואה היתרונות והחסרונות שלה וכן כל סוג צוואה מתאימה עבור מטרה מסויימת.

צוואה נוטריונית

באופן עקרוני מומלץ לעבור אצל עורך דין עבור כל סוגי הצוואות, כולל עבור צוואה מורכבת וצוואות הדדיות. מבין הצוואות השונות צוואה נוטריונית דורשת אימות אצל נוטריון אך עניין זה יכול להיות קל, מהיר ופשוט. מומלץ להכין ראשית את הצוואה אצל עורכת דין בטרם מגיעים לנוטריון. תפקיד הנוטריון הוא לא רק לאשר את הצוואה אלא גם לוודא כי התוכן של הצוואה מתאים לרצון האדם המרכיב אותה. עניין זה חייב להיות חד משמעי וללא התערבות מגורם אחר, כולל גורם משפחתי. כמו כן על האדם להיות כשיר מנטאלית.

כדי לעשות צוואה נוטריונית נדרש אדם לשלם תשלום נוסף המיועד באופן ספציפי לעריכת צוואה נוטריונית. קיימות סוגי צוואות נוספות הדורשות תשלום נוסף כגון צוואה הדדית וגם צוואות מורכבות דורשות זאת לעיתים. תעריף עבור צוואות נוטריון הוא מחיר בסיסי הכולל 241 שקלים והוא עבור עותק נוטריוני אחד בלבד. במידה ומעוניינים בחותם נוסף קיים תשלום של 124 שקלים נוספים עבור כל חותם. מלבד זאת במידה ומעוניינים בעותק נוסף של נוטריון יכולים לדרוש תוספת של 74 שקלים. מחירים אלה הם אחידים.

תשלומים נוספים

אדם המעוניין להכין צוואה מאוד מורכבת ידרש לעיתים קרובות לשלם עבור הכנת המסמך, עבור ניסוחו וזאת ללא קשר לתשלום עבור נוטריון במידה והוא מעוניין בצוואה נוטריונית. חשוב לדעת כי התשלום עבור עורך הדין משתנה בהתאם לסוג הצוואה, מורכבות הצוואה מבחינה משפטית ועוד. תמיד כדאי לקבל הצעת מחיר לפני התחלת התהליך.

צוואות מורכבות וצוואות נוטריוניות

במקרים מסויימים חובה להביא צוואה לנוטריון אך לא כל צוואה הדורשת מורכבות תחוייב בחתימת נוטריון. המקרים הדורשים נוטריון הינם מקרים מיוחדים והם כוללים מקרים בהם יש חשד בנוגע לכשירות האדם בעת הכנת הצוואה. במידה והאדם חולה לדוגמא קיים חשד רב בנוגע לתקינות הצוואה. מקרים בהם האדם נמצא בבית חולים או אם הוא נמצא בבית אבות סיעודי, אין על הנוטריון לקבל את הצוואה ואף אסור לו לעשות זאת באופן חוקי.

About ofirarie80

admin@insurancetime.co.il'

Check Also

יסודות ההשקעה: מדוע זה חיוני לעתיד הפיננסי שלך

בעולם שבו ביטחון פיננסי הוא יותר ויותר אחריות אישית, ההבנה מדוע השקעה חיונית יכולה להיות …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *