נכה זקוק לעזרה רבה כדי למצוא תעסוקה. ככל שהביקוש לקצבאות נכות גדל, כך גדל הביקוש לשירותי טיפול בתביעות. המשמעות היא שיותר ויותר אנשים יצטרכו לעבור תהליכי ניהול תביעות אובדן כושר עבודה ויצטרכו להגיש את תביעותיהם לפי הכללים שקבעה הממשלה, מה שמביא לעבודה רבה למי שלא יכול לעשות זאת בעצמו. עם זאת, מה שהורס את התהליך הזה עבור הרבה אנשים היא העובדה שאין כללים ברורים, וכתוצאה מכך, יש כל כך הרבה כללים שצריך לפעול לפיהם. אסוס שמו לב לבעיה הזו ויצרה תקן משלהם בגיבוי ממשלתי שיעזור לאנשים עם מוגבלויות שנפגעו ממנה.
"תביעות נכות" הוא סוג התביעה הנפוץ ביותר המוגש בארצות הברית. לפי איגוד עורכי הדין האמריקאי, כמעט חצי מיליון אנשים מגישים מדי שנה תביעות נכות בארצות הברית. מאמר זה ידון בכמה מסוגי התביעות הללו ובאופן הטיפול בהן חברות הביטוח. בשנת 2018, מספר הנכים בבריטניה נאמד בכ-2.6 מיליון. זה מייצג חלק ניכר מהאוכלוסייה ויש לו השפעה כלכלית משמעותית על החברה. על מנת לשפר את הגישה לשירותים, ספקי שירותים וסוכנויות ממשלתיות צריכים להיות מסוגלים לזהות מי נכה ומה הצרכים שלהם.
כמה אנשים תובעים אובדן כושר עבודה?
עיבוד תביעות אוטומטי הוא מגמה שלאחרונה תפסה תאוצה. שוק ייצור התביעות גדל בקצב מהיר, ויש לכך מספר סיבות. אחת הסיבות הללו היא הגידול במספר האנשים עם מוגבלות המתמודדים עם קשיים בקבלת קצבאות נכות. הרעיון מאחורי טיפול אוטומטי בתביעות הוא שיהיה הרבה יותר קל לעבד את התביעות הללו כשהן מוגשות על ידי מערכת אוטומטית במקום בני אדם.
תביעות נכות הן נושא מרכזי במקום העבודה. חברות ניסו למצוא דרכים להקל על אנשים עם מוגבלות לעבוד ולגור במקום העבודה. אחת הדרכים שהם עשו זאת היא באמצעות טכנולוגיה מסייעת כגון קוראי מסך, עוזרים קוליים או עוזרים וירטואליים.
>למידע משפטי בנושא תביעות אובדן כושר עבודה פנו אל עורך דין יניר הראל