Home / ביטוח רפואי / האם אפשר לתבוע לגמלת סיעוד, גם את הביטוח הלאומי וגם את הביטוח הפרטי?

האם אפשר לתבוע לגמלת סיעוד, גם את הביטוח הלאומי וגם את הביטוח הפרטי?

גמלת סיעוד היא גמלה המשולמת בכל חודש לאנשים שעברו את גיל 60 ומצבם נחשב סיעודי, משמע: מצבם הורע והחומר בשל מחלות שונות. בעוד שכעת הם אינם יכולים לנהל חיים תיקנים ללא עזרה צמודה. עם זאת, אנשים שמוגדרים 'סיעודיים', יכולים להיות גם מתחת לגיל60 ,  בעוד שמי שנגרם לו נזק נוירולוגי, עצבי או פיזי בשל תאונה, מחלה או כל אירוע אחר – יכול להיות מוגדר כסיעודי.

הגדרתו המקצועית של מצב זה (או לפחות ההגדרה על פי המוסד לביטוח לאומי) היא, כי אדם סיעודי הוא כזה שאינו יכול לבצע מטלות יומיומיות בסיסיות, כגון: קימה, הליכה, רחצה, לבישת ביגוד ושאר פעולות בסיסיות שבאמצעותן ניתן לקיים אורח חיים רגיל.

כיצד אפשר לקבלת גמלת סיעוד

על מנת לקבל את הגמלה, יש בראשית לפנות אל המוסד לביטוח לאומי, וזאת במידה ושילמתם בכל חודש את כספי הביטוח. כיום, כמעט כל האוכלוסייה בארץ, משלמת דמי ביטוח לאומי, בין אם באופן עצמאי, לבין אם מדובר בתשלום חודשי שיורד מתלוש המשכורת.

בכך, מבטח המוסד לביטוח לאומי את האזרחים בישראל, בעוד שבמקרים של אבטלה, נכות, מקרי סיעוד ועוד – על המוסד לביטוח לאומי להקצות סכום חודשי עבור מי שנמצא זכאי לו.

במציאות, לא תמיד נמצאת זכאות, בעוד שרבים התובעים אשר מוצאים כי הם מתמודדים עם לא מעט קשיים בדרך לקבלת הקצבה. מלבד זאת, הגשת אל המוסד לביטוח לאומי בלבד, אינה מספיקה ברוב המקרים ולכן גם רצוי לבצע תביעות סיעוד נגד חברות ביטוח
. לכן חשוב במידה ויש ביטוח בריאות פרטי, (משמע: ביטוח דרך חברות מסחריות כמו הפניקס, מנורה, מגדל ועוד) – לבדוק את פוליסת הביטוח ולהבין האם מגיעה לכם קצבה חודשית או חד פעמית, וזאת בעיקר במקרה של צרכים סיעודיים.

כיצד מתמודדים עם הנהלים והבירוקרטיות הדרושות?

זה נכון, כאשר אתם זקוקים לגמלה קצבה או מענק, אתם בוודאי מוצאים עצמכם מתמודדים עם לא מעט בירוקרטיות וקשיים. עם זאת, בסיוע של עורך דין ביטוח מקצועי – תוכלו למצות את הזכויות שלכם בזמן קצר, תוך קבלת הסכומים המקסימאליים הדרושים לשיקום החיים.

About דולב פרידמן

דולב פרידמן עוסק בתחום הפיננסים והביטוחים כבר מעל 5 שנים. כיום דולב משמש יועץ עסקי כפרילאנס ומקביל עוסק בפרויקטים קטנים. דולה שמח לשתף מהיעד שלו את קוראי הבלוג.

Check Also

ביטוח בריאות פרטי

למה חשוב ביטוח בריאות פרטי

היום כל אזרח זכאי לקבל שירותי בריאות ציבוריים מתוקף החוק. כל אחד יכול לגשת לקופת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *