Home / ביטוח רכב / מחדשים ביטוח? בדקו מה הכי כדאי לכם

מחדשים ביטוח? בדקו מה הכי כדאי לכם

אחת לשנה אנחנו צריכים לחדש את פוליסות הביטוח שלנו. זה נכון לגבי פוליסות שונות שאנחנו מחזיקים ברשותנו ובפרט לגבי פוליסת רכב.

כידוע, כל בעל רכב חייב להחזיק ברשותו פוליסת ביטוח חובה שהמדינה מחייבת אותו לרכוש, ויחד איתה הוא רוכש גם פוליסות נוספות לרכב, כמו ביטוח צד ג' וכן מקיף.

בעוד שביטוח חובה איננו משתנה מבחינת התנאים אלא רק מבחינת המחיר, כנ"ל גם לגבי ביטוח צד ג', הרי שבכל הקשור לנושא של פוליסת ביטוח מקיף, מדי שנה התנאים והאפשרויות משתנות, ולכן חשוב לבדוק מה בדיוק מציעים ומה נכון לרכוש.

מה זה ביטוח מקיף?

ביטוח מקיף לרכב מתייחס לכל הנושא של התחזוקה שלו. הפוליסה לא מתייחסת לשאלה אם נפגעתם או פגעתם במישהו אלא אך ורק לרכב עצמו בהיבטים שונים. כך למשל, הפוליסה מתייחסת להיבטים של גניבה, חבלה, נזק, או כל היבט אחר שיכול להשפיע כך או אחרת על הרכב.

חברות מציעות סוגים שונים של פוליסות ביטוח מקיף, מתוך נקודת הנחה שכל בעל רכב זקוק לתנאים אחרים וכל רכב יש לו צרכים שונים. לכן, סביר להניח שפוליסת ביטוח לרכב פרטי תהיה שונה מפוליסת ביטוח לרכב מקצועי, כפי שסביר להניח שפוליסת ביטוח לנהג חדש תהיה שונה מזו שמוצעת לנהג ותיק. אך בכל המקרים ההתייחסות תהיה לרכב ולא בהכרח לבעלי הרכב או לנהגים שמשתמשים בו.

פוליסת ביטוח מקיף

כיצד מחדשים ביטוח מקיף בצורה נכונה

היום, בניגוד לעבר, עומדים בפני בעלי הרכבים אופציות שונות לחידוש ביטוח לרכב, מכל הסוגים, כולל ביטוח מקיף. האופציות נובעות מהעובדה שבעלי הרכבים נהנים ממקורות מידע הרבה יותר רחבים, מגוונים ומעודכנים.

כל חברת ביטוח מציעה את הפוליסות שלה למכירה דרך האינטרנט, אפשר לקרוא עליהן, להשוות ביניהן וכן אפשר לקרוא מידע מקיף על כל פוליסה ובכלל על הנושא של ביטוחים. כך אפשר להחליט בצורה חכמה ומדויקת, איזו פוליסה יכולה להתאים, בין אם זה על פי הצרכים ובין אם זה על פי עלויות ותנאים כלכליים.

החידוש מתבצע, כאמור, פעם בשנה, כאשר הפוליסה נגמרת. יש להדגיש, חשוב לחדש את הפוליסה לפני שהיא מסתיימת על מנת שלא לעלות על הכביש בלי ביטוח ולא להשאיר אותו לא מבוטח. מדי שנה הפוליסות משתנות, גם מבחינת העלויות וגם מבחינת התנאים. לכן חשוב לבחון היטב מה כל חברה מציעה וכן מה הם הצרכים בתור בעלי הרכב.

איך בוחנים פוליסת ביטוח מקיף

כל פוליסה מכילה מגוון רחב של פרטים ונקודות. יש להתייחס בצורה רצינית שכן ברגע שיהיה צורך להפעיל את הפוליסה בזמן אמת, הרי שלכל נקודה וכל פרט תהיה משמעות. בין אם זה עבור המבוטחים ובין אם זה עבור חברת הביטוח.

הנקודה הראשונה שצריך לבחון היא, מה הפוליסה מציעה במקרים של גניבות וחבלות ברכב. זה משתנה בהתאם לסוג הרכב וכן בהתאם לדגם ולשנתון. ישנם מקרים שהחברה מחייבת להתקין אמצעי אבטחה מסוימים, בגלל העלויות של הרכב או מסיבות אחרות. במקרים אחרים, החברה לא בהכרח תדרוש זאת. חשוב לבדוק מה מקבלים במקרה של גניבה, והאם זה כולל רכב חלופי עד לרכישת רכב חדש או לתקופה מסוימת.

הנקודה השנייה שיש להתייחס אליה היא, מה קורה במקרים של חבלות, נזקים, תאונות או כל דבר אחר שנגרם לרכב. בעיקרון חברות הביטוח משתתפות בתיקון, במידה וזה ניתן, אך הן מחייבות את המבוטחים לבצע זאת במוסך הסדר. צריך גם לבחון מתי החברה מקבלת שהרכב הוא טוטאלוס ואיזה פיצוי היא מעניקה בסיטואציה כזו.

הנקודה השלישית מתייחסת להיבטים של תקלות או דברים אחרים שנגרמים לרכב, למשל, החלפת מצבר, תקר בגלגלים, בעיה מכאנית או כל דבר אחר שמחייב תיקון מיידי. מה התנאים, כיצד זה מתבצע ומי מספק את השירות. בעיקרון, כל חברת ביטוח עובדת עם ניידות שירות דרכים. יש לבחון את האיכות שלהן ועד כמה הן מסוגלות לספק שירות באופן מיידי ומהיר.

הנקודה הרביעית שחשוב לוודא, זה האם הפוליסה כוללת את הרכב עצמו או גם דברים שרוכשים עבור הרכב או דברים שנמצאים בתוכו. למשל, אם יש פריצה לרכב ומה שנגנב זה רכוש שלא קשור למבנה של הרכב עצמו. האם במקרה כזה החברה מספקת פיצוי או לא.

נקודה חמישית ואחרונה שחשוב מאוד לבדוק, זה את טיב השירות של חברת הביטוח עצמה. האם מדובר בחברה אמינה, האם מדובר בחברה שמספקת שירות באופן מהיר ויסודי, האם ניתן לסמוך עליה. לשם כך, יש לקרוא המלצות, חוות דעת ולחפש כמה שיותר חומר שיכול לעזור בנושא.

לפני סיום צריך לציין, בשביל לבחור את הפוליסה הנכונה לפני שמחדשים, יש לאפיין בצורה נכונה את הצרכים והתנאים השונים. ברגע שיודעים כיצד לאפיין את הצרכים ובוחרים פוליסה בהתאם, אז יהיה הרבה יותר פשוט ונוח לבחור פוליסה שאכן תתאים לתנאים השונים, בין אם זה מבחינה כלכלית ובין אם זה מבחינות אחרות.

About mikel

rachelirub@gmail.com'

Check Also

בוחרים ביטוח רכב

איך בוחרים ביטוח רכב?

בחירת ביטוח רכב נכון, היא אחת הדרכים המובילות כדי להפחית את עלויות הביטוח שלכם – …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *