Home / ביטוחים / ביטוח חיים במקרה של מוות: מדריך מקוצר בנושא

ביטוח חיים במקרה של מוות: מדריך מקוצר בנושא

הרגע בו נודע על מותו של איש קרוב הוא קשה, עצוב ומטלטל. אך כשהוא חולף, צריך לסדר כמה סידורים אשר יאפשרו לארגן עבורו מסע לוויה וקבורה מכובדת וראויה. כמו כן, יש לבצע פעולות שקשורות לעיזבונות שהוא השאיר אחריו. למשל, ביטוח חיים.

כיצד מפעילים ביטוח חיים אחרי מותו של אדם?

מרבית האנשים מעדיפים לחכות עם זה ולוקחים את הזמן, שכן יש להם דברים יותר חשובים באותה נקודת זמן. למשל, בין אם זה אומר לארגן לוויה, שבעה, לחפש חברת מצבות בירושלים או במקומות אחרים בארץ, אשר תוכל להכין מצבה לסיום השלושים, וכמובן בשביל להתאבל. אך ישנם אנשים שמעדיפים לא לחכות עם זה, בוודאי אם מדובר באדם שפרנס משפחה וכעת צריך לדאוג לבני המשפחה.

ביטוח חיים, זו פוליסה שכל אדם צריך לרכוש על מנת להבטיח ביטחון כלכלי לבני משפחתו, אחרי מותו. מדי חודש הוא מפקיד סכום לפוליסה. אחרי מותו, על פי תנאי הפוליסה, יוכלו המוטבים שלה לדרוש מחברת הביטוח לממש אותה. בדרך כלל, מי שרוכש פוליסת ביטוח חיים, מציין את ילדיו, וכן את בן זוגו או בת זוגתו כמוטבים שלה.

כיצד ממשים פוליסת ביטוח חיים?

ברגע שאדם עוזב את העולם, יוצרים קשר עם חברת הביטוח ומבקשים לממש אותה על פי מספר הפוליסה. החברה תדרוש מסמכים שמוכיחים הן את פטירתו והן את הקשר של המוטבים אליו, וכמובן הוכחה שהם אכן המוטבים. התהליך יכול לקחת זמן, מאחר וחברת הביטוח לא בהכרח תמהר לשחרר את הכסף.

חשוב להדגיש, ישנם שני סוגי תשלומים שקיימים במבנה של ביטוח חיים. אופציה אחת היא תשלום חד פעמי, במהלכו מקבלים את כל הכסף בבת אחת. אופציה שנייה, הכנסה חודשית. כלומר מדי חודש, ייכנס סכום כסף מסוים, על פי הסכום שנוצר בפוליסה.

כמו כן יש לציין, הפוליסה מתבססת על פרמטרים שונים, כולל גיל המבוטח, מצבו הרפואי, מצבו המשפחתי וגובה הסכום שהפקיד המבוטח מדי חודש. על כן, יש לצפות שהסכומים לא יהיו דומים למשכורת החודשית של המבוטח.

About mikel

rachelirub@gmail.com'

Check Also

ביטוח עסק

למה לעשות ביטוח עסק?

ביטוח רכב זה דבר מובן מאליו, מה גם שהוא גם מחויב על פי חוק (אנחנו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *