Home / ביטוח למשכנתא / למה אסור לקחת משכנתא בלי יועץ משכנתאות מנוסה?

למה אסור לקחת משכנתא בלי יועץ משכנתאות מנוסה?

לרובנו אין ידע כלכלי ובוודאי שלא מעמיק. זהו תחום שכמעט ולא נלמד במסגרת מערכת החינוך, ובנוסף הוא מתאפיין במורכבות גבוהה מאוד – ולכן המיומנות הפיננסית של האדם הממוצע מוגבלת. כשמדובר בהחלטות פשוטות יחסית, העובדה הנ"ל לא מהווה מגבלה משמעותית, אבל כשנמצאים לפני עסקה שמעורבים בה מאות אלפי שקלים ואפילו מיליוני שקלים, חוסר הבקיאות עלול לעלות לנו ביוקר. לקיחת משכנתא היא אחת ההחלטות הקריטיות ביותר בחיים, ולמעשה הקריטית ביותר עבור רוב בני האדם – ולכן מומלץ בחום לא לוותר על שירותיו של יועץ משכנתא אובייקטיבי ומנוסה.

האם הייעוץ שתקבלו בבנק מספיק לקבלת החלטה מיטבית?

בבנקים המסחריים שמעניקים את המשכנתאות יש יועצים, ומן הסתם הם אנשי מקצוע בעלי ידע נרחב ועדכני. מצד שני, המחויבות שלהם היא בראש ובראשונה למי שמשלם את שכרם – הבנק עצמו. בהתאם אין דרך לדעת בוודאות עד כמה ההמלצות שלהם תואמות את האינטרסים האמיתיים שלכם. מאחר שכל ניואנס קטן במשכנתא שתקחו בסופו של דבר בא לידי ביטוי בסכומים גבוהים, לאורך שנים רבות, לא כדאי להסתמך רק עליהם – אלא כדאי לחפש יועץ משכנתאות אובייקטיבי שמחויב אך ורק לכם.

מה כולל השירות של יועץ משכנתאות?

יועץ משכנתאות מנוסה עוזר לכם להבין מהו כושר ההחזר שלכם ובהתאם מהו הסכום שכדאי לבקש. השלב הבא בשירות ייעוץ המשכנתאות הוא מציאת התמהיל האופטימלי – זה שמבטיח גם מינימום החזרים לאורך השנים וגם מקסימום גמישות כדי שתוכלו להגיב נכון לכל שינוי בשוק ההון (ומן הסתם במציאות תזזיתית מתרחשים לא מעט שינויים לאורך השנים עד להשלמת החזר ההלוואה).

כמו כן יועץ משכנתא מסייע גם בהשוואת ההצעות של הבנקים השונים לגבי התמהיל הנבחר, ובניהול משא ומתן מול בנקים שנמצאו מתאימים.

כמה כסף תוכלו לחסוך בעזרת ייעוץ משכנתאות של מומחה?

הסכום הממוצע לרכישת דירה בישראל בשנים האחרונות הוא כ-1.6-1.8 מיליון ₪. המשכנתא הממוצעת עומדת על 600,000-700,000 ₪ וכשמדובר על דירה ראשונה אפילו יותר. בהתאם כל אחוז מהמשכנתא הוא כמה אלפי שקלים, ולכן ייעוץ משכנתא מקצועי עשוי לחסוך לכם לאורך כל תקופת ההחזר כמה עשרות אלפי שקלים. רווח משמעותי לא פחות הוא השקט הנפשי בזכות הידיעה שקיבלתם את ההלוואה המתאימה לכם ביותר בתנאים הטובים ביותר. 

About ofirarie80

admin@insurancetime.co.il'

Check Also

יסודות ההשקעה: מדוע זה חיוני לעתיד הפיננסי שלך

בעולם שבו ביטחון פיננסי הוא יותר ויותר אחריות אישית, ההבנה מדוע השקעה חיונית יכולה להיות …