Home / כללי / כל מה שצריך לדעת במקרה של תאונת עבודה

כל מה שצריך לדעת במקרה של תאונת עבודה

תאונת עבודה יכולה לקרות לכל אחד, ואין ספק כי מדובר באירוע לא נעים בלשון המעטה. מדובר בגדול בכל תאונה שמתרחשת בזמן שעות העבודה וקשורה באופן ישיר לסוג העבודה שאתם מבצעים. לדוגמא אדם שעובד במפעל ואחת האצבעות שלו נתקעת במכונה וכתוצאה מכך נקטעת – זוהי תאונת עבודה קלאסית. כמו כן, כל תאונה שקורת לכם בזמן הגעתם אל העבודה או חזרתכם הביתה אחרי  העבודה, עדיין נחשבת לתאונת עבודה ואתם יכולים לתבוע את ביטוח לאומי. שימו לב, כי אם התאונה שלכם התרחשה כתוצאה מרשלנות המעביד – למשל סירוב לתקן מכונה שאינה עובדת כראוי במפעל – אתם רשאים לתבוע את חברת הביטוח של המעביד בנוסף לביטוח לאומי. כמובן שלצורך כך מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין שמתמחה בתאונות עבודה.

כל מה שחשוב לדעת לגבי תאונות עבודה וכיצד להתמודד איתן

כאמור, תאונת עבודה עלולה לקרות לכל אחד היות ובכל עבודה ישנם הסיכונים המקצועיים שלה. פעמים רבות תאונות עבודה יוצרות נזקים בלתי הפיכים אצל העובדים, כגון פגיעות גולגולת, שברים וקטיעות גפיים, סרטן ריאות וכדומה, לכן במקרים אלו חשוב לפעול ולתבוע את הפיצויים המגיעים לכם. במדינת ישראל כל עובד מכוסה על ידי ביטוח לאומי מפני תאונות עבודה ומחלות מקצוע שונות, בהתאם למקום העבודה המדובר. לכן בכל תאונת עבודה, ניתן לתבוע את ביטוח לאומי על הנזק שנגרם לכם. שימו לב כי מדובר בארגון שמעסיק מומחים בתחום, לכן כדי לזכות בתביעה חשוב להיות מיוצגים על ידי עורך דין מקצועי ומנוסה גם כן. ללא הניסיון והידע הנדרש, לא תדעו כיצד למלא נכון את הטפסים ומה בדיוק להגיד בוועדה הרפואית, לכן מומלץ בחום להתייעץ באיש מקצוע בטרם מגישים את התביעה. כמובן שניתן לנהל את כל התהליך בכוחות עצמכם, אך הסיכויים לזכות עולים בצורה משמעותית בעזרת ליווי משפטי שיסייע לכם בכל קושי ובכל אי הבנה.

לסיכום, תאונות עבודה עלולות להתרחש בכל מקום ובכל מצב, כל מקצוע מביא עמו את הסכנות ומחלות המקצוע שלו כך שאף אחד אינו מוגן. לכן במידה וקרתה לכם תאונת עבודה אל תהססו לפנות לעורך דין שיסייע לכם להתנהל נכון.

About mikel

rachelirub@gmail.com'

Check Also

יסודות ההשקעה: מדוע זה חיוני לעתיד הפיננסי שלך

בעולם שבו ביטחון פיננסי הוא יותר ויותר אחריות אישית, ההבנה מדוע השקעה חיונית יכולה להיות …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *