Home / כללי / מחלקה סיעודית מורכבת – כל מה שצריך לדעת

מחלקה סיעודית מורכבת – כל מה שצריך לדעת

המצב הסיעודי אותו כולנו מכירים, הוא אינו שחור לבן. למצבים סיעודיים הגדרות שונות ודרכי טיפול שונות גם כן. ישנו הבדל משמעותי מאוד בין מצב סיעודי למצב סיעודי מורכב. הן מבחינת הטיפול שינתן והן מבחינת מה שהקשיש עצמו חש וחווה.

במאמר הבא נסביר על ההבדלים בין מצב סיעודי לסיעודי מורכב ונפרט על המחלקות המתמחות בשני המצבים. ראו לדוגמה בית אבות סיעודי בפתח תקווה!

מה ההבדל בין מצב סיעודי לסיעודי מורכב?

הגדרת המצב הסיעודי לרוב תתבסס על רמת תפקודו של הקשיש.

במצב הסיעודי המוכר לנו – הקשיש יזדקק לעזרה בפעולות היומיום כמו רחצה, החלבת בגדים, אכילה וכו'. לרוב הקשיש במצב סיעודי זה, יתנייד על כיסא גלגלים או שמא יהיה מרותק למיטה.

במצב סיעודי מורכב – בנוסף לטיפול היום יומי הצמוד, יזדקק הקשיש גם לטיפול רפואי פרטני ומיוחד עבורו. מצב זה נקבע על ידי רופא והקשיש יזדקק להשגחה צמודה וטיפול רפואי במחלקה ייעודית בבית החולים. מצב סיעודי מורכב מכיל בתוכו בעיות נשימה, דיאליזה, צורך בעירוי תוך ורידי רציף ועוד.

מחלקה סיעודית מורכבת – מה היא מציעה?

אל המחלקה הסיעודית מגיעים קשישים מסיבות שונות ומגוונות. אדם אשר מצבו הבריאותי דורש מעקב רפואי רציף, מחלה כרונית, בין אם קוגניטיבית ובין אם פיזית או שמא כתוצאה מנפילה או אירוע לבבי או מוחי כלשהו. במצבים כמו אלו ודומים להם, יגיעו הקשישים למחלקה הסיעודית המורכבת על מנת שיוכלו לקבל שם את היקפי הטיפולים וההשגחה המלאים להם הם זקוקים.

במחלקה סיעודית מורכבת תוכלו למצוא צוות רפואי מקצועי מלא הכולל רופא\ה, מנהל רפואי ואחיות. כמו כן גם ליווי של עובדת סוציאלית, דיאטנית, פיזיותרפיסטית ומדריכי תעסוקה אשר ידאגו לרווחתם של דיירי המחלקה על כל צדדיה. קראו בהרחבה על רום גני זהב המחלקה הסיעודית!

About mikel

rachelirub@gmail.com'

Check Also

יסודות ההשקעה: מדוע זה חיוני לעתיד הפיננסי שלך

בעולם שבו ביטחון פיננסי הוא יותר ויותר אחריות אישית, ההבנה מדוע השקעה חיונית יכולה להיות …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *